سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به کرم کسى است که کریمان بدو شناخته شوند . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :14
کل بازدید :82893
تعداد کل یاداشته ها : 236
103/2/14
4:11 ص

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس


 

  • سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    سفره هفت سین سال 97 خود رابه سبک سال 97 بچینید و از زیبایی آن با حضور نوعروس خود لذت کامل را ببرید. امسال نخستین عیدی است که در خانه خودتان هستید؟ حتماً هیجان بسیاری دارید که باید از امسال همه ی اجزای سفره هفت سین را خود و با کمک همسرتان آماده کرده و با یک سبک انتخابی، سفره هفت سین عید را چیدمان کنید.

    درکنار همه ی این شادی و ذوق، ممکن است کمی هم سر در گم باشید که باید از کجا شروع کرد و مراحل خرید و آماده سازی هفت سین را چگونه باید انجام داد؟ ما دراین پست مراحل خرید عید و هفت سین برای نخستین عید نوعروسان را توصیف می‌کنیم:

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    دکور عید نوروز

    جدا از خریدهای شخصی مانند لباس نو و وسایل مورد نیاز برای خانه، هفت سین داستان جداگانه ای دارد. درست است که همه ی وسایل شما تازه و نو و حاصل خریدهای جهیزیه تان هستند و نیازی به تعویض وسیله ای ندارید، ولی ممکن است برخی وسایل کوچک باقیمانده باشد

    که در حین خرید جهیزیه تهیه نکرده اید. اغلب لوازم دکوری از این جمله هستند. پس بهتر است برای این که خانه تان کامل و ناب شود، ابتدا نسبت به خرید این وسایل اقدام کنید. این نخستین عید نوروزی شماست و بیشتر فامیل و آشنایان اگر تا به حال پا به خانه شما نگذاشته باشند، برای عید به احتمال زیاد به ملاقات خانه تان می‌آیند. پس بهتر است همه ی چیز بی نقص باشد

    بعد از آنکه خیالتان از بابت خانه و وسایل مورد نیاز شخصی خودتان برای عید آسان شد، به سراغ فهرست مورد نیاز برای چیدمان هفت سین عید عروس می‌روید:

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    وسایل مورد نیاز برای چیدمان سفره هفت سین

    رومیزی
    ظروف هفت سین
    شمع
    گلدان
    تخم مرغ رنگی
    سمنو
    سنجد
    ماهی قرمز
    تنگ ماهی
    گل
    سیب
    اسفند
    سکه
    سرکه
    سبزه
    سماق
    سیر
    آینه
    قرآن
    گندم
    نان
    پنیر و سبزی
    کاسه آب
    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروسبرای چیدمان سفره هفت سین هم باید اولویت داشته باشید. مسلما اگر عده ای از اجزا را زودتر تهیه کنید تا زمان سال تحویل تازگی خودرا از دست میدهند و کار دوباره روی دستتان باقی میماند. ولی برخی دیگر از اجزا که تاریخ انقضا و مصرف ندارند را میتوانید از همین دهه اول اسفند هم تهیه کنید.

    رومیزی یا سفره را بعنوان سطحی برای چیدن هفت سین درنظر بگیرید. می‌توانید از رومیزی های فعلی خود که روی میز انداخته اید استفاده کنید و یا به دنبال یک پارچه جدید بروید. با توجه به این که هفت سین از سنت های شیرین ایرانی است، می‌توانید از صنایع دستی ایرانی به این منظور استفاده کنید.سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    ظروف هفت سین سفالی

    ظروف هفت سین بسیار مهم هستند! این ظروف هستند که ساختار اصلی هفت سین شما را می سازند. به فکر تهیه ظروف قابل شستشو باشید تا با ریختن سمنو، اسفند، سرکه و سماق بتوانید درصورت نیاز آن ها را بشویید. بهتر است از ظروف سرامیکی، شیشه ای، چینی و سفالی لعابدار استفاده کنید. ظروف خام برای هفت سین پیشنهاد نمی‌شود. برای این منظور یک دست ظرف که شامل 6 شماره باشد کفایت می‌کند.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    آینه و قرآن هم روی سفره هفت سین قرار میگیرند. یک جلد قرآن که مهریه اغلب عروس خانمها است ودر زمان ازدواج به او داده شده است. به یاد روزهای عقد و وصال از همان قرآن برای سفره هفت سین استفاده کنید. اگر آینه و شمعدان عقدتان کوچک است، می‌توانید آن ها را نیز بعنوان آینه و شمعدان هفت سین روی میز قرار دهید. در غیر این صورت به فکر یک آینه مناسب برای هفت سین تان باشید.

    شمع را هم می‌توانید در اینروزها تهیه کنید. اگر شمع نیاز به شمعدان دارد، شمعدان مناسبشان هم برای هفت سین لازم خواهد بود. اگر از شمع های قطور و پهن استفاده میکنید، نیازی به شمعدان ندارند فقط مراقب باشید که چربی پارافین و اشک آن ها رومیزی قشنگتان را کثیف نکند.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    برخی افراد برای تهیه گل، آن رابا گلدان تهیه میکنند. اگر دوست دارید گل سنبل یا لاله و سینره بخرید، پس گلدان هم خواهد داشت. ولی اگر گلهای شاخه بریده برای سفره هفت سین تهیه میکنید، یک گلدان زیبا نیز برای انها تهیه کنید.

    کمی فکر کنید که میخواهید برای سفره عیدتان ماهی قرمز تهیه کنید یا نه؟ اگر قصد خرید ماهی گلی دارید، پس تنگ ماهی هم از واجبات آن خواهد بود. ظرفی برای تنگ درنظر بگیرید که ارتفاع مناسبی داشته باشد و ماهی ها نتوانند از درون آن بیرون بپرند.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    طبق معمول اسفند در هر خانه ای پیدا می‌شود، مقداری ازآن را برای سفره هفت سین کنار بگذارید. نگران نباشید! اگر اسفند در خانه ندارید در روزهای پایانی عید میتوانید بسته های آماده آنرا تهیه کنید. برای خرید سرکه هم هیچ محدودیت زمانی ندارید.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    سکه در هر خانه ای و البته در هر کیف پولی پیدا میشود! سکه های تمیز و نو را برای سفره هفت سین انتخاب کنید. اگرهم میخواهید از سکه های نمادین استفاده کنید، می‌توانید از سکه هایی که سر سفره عقد روی سرتان ریخته اند استفاده کنید! در بازار عید سکه های سال نو با دعای عید و مقلب القلوب هم به فراوانی یافت میشود.

    اگر می‌خواهید سبزه را خودتان سبز کنید که باید هر چه سریع تر اقدام کنید. شاید حتی کمی هم دیر شده باشد.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    بهتر است باقی اجزای سفره هفت سین در یکی دو روز پایانی سال تهیه کنید که از سالم و تازه بودن انها تا زمان سال تحویل ودر طول روزهای عید مطمئن باشید. خرید سمنو، سنجد، ماهی قرمز، گل، سیب، سبزه، سماق و سیر دریک روز انجام می‌شود.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    آماده کردن تخم مرغ رنگی کمی بیشتر کار میبرد. ابتدا انها را بپزید. بگذارید سرد شود و سپس برای طرح و نقش دادن آن اقدام کنید. روشهای مختلفی برای درست کردن تخم مرغ رنگی وجوددارد. این مطالب آموزش ساخت تخم مرغ رنگی رابه شما میدهند:

    قرار دادن گندم، نان، پنیر و سبزی و کاسه آب بر سر سفره هفت سین، بستگی به سنت خانوادگی شما دارد. برای تهیه نان، پنیر و سبزی هم در روز آخر اقدام کنید. ولی گندم و کاسه آب را میتوانید در طول اسفند بخرید.

    سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

    میوه، شیرینی، شکلات و آجیل را هم در دو سه روز پایانی سال تهیه کنید. به ساد داشته باشید که روز آخر سال این مغازه ها بسیار شلوغ خواهند بودو مجبورید زمان زیادی را صرف خرید این خوراکی ها کنید.البته قبل از خرید و چیدن این خوشمزه جات، به فکر ظروف پذیرایی که می‌خواهید میوه و شیرینی را درون آن بچینید باشید. حتماً این وسایل در فهرست جهیزیه تان قرار داشته اند


    حتماً بخوانید : سفره هفت سین عروس به همراه بهترین دکوراسیون خانه عروس



  
  

نکات عالی برای موفقیت در مصاحبه های شغلی


 

  • نکات عالی برای موفقیت در مصاحبه های شغلی

    وقتی در نوشتن رزومه های کاری و نامه های درخواست کار مهارت پیدا کردید، نوبت به مصاحبه های کاری میرسد تا هر چه بیشتر به هدفتان برای پیدا کردن کار موردنظرتان نزدیک شوید. در این مقاله به 10 نکته بسیار مهم برای موفقیت در مصاحبه های شغلی اشاره میکنیم.

    راز موفقیت در مصاحبه شغلیراز موفقیت در مصاحبه شغلی

    1. درمورد کارفرما، مدیر منابع انسانی و موقعیت کاری تحقیق کنید.

    موفقیت در مصاحبه با داشتن اطلاعات خوب و کافی درمورد کار موردنظر شروع میشود. باید کارفرما، الزامات شغلی و پیشینه کسی که با شما مصاحبه خواهد کرد را خوب بشناسید. هرچه بیشتر تحقیق کنید، اطلاعات بیشتری به دست آورده و بهتر به سوالات مصاحبه کننده بهتر پاسخ خواهید داد. منابع اطلاعاتی شما میتواند وبسایت آن شرکت، موتورهای جستجوی اینترنتی، ابزارهای تحقیق و شبکه ارتباطات شما باشد.

    2. سوالات متداول برای مصاحبه های شغلی را مرور کرده و پاسخهای خوبی برای آنها آماده کنید.

    یکی دیگر از نکات مهم برای موفقیت در مصاحبه شغلی، آماده کردن پاسخ برای پرسشهای متداولی است که در مصاحبه ها پرسیده میشود. هدفتان باید ارائه پاسخهایی کوتاه و دقیق درمورد موضوع کار باشد. یک راه عالی برای به خاطر سپردن پاسخهایتان این است که آنها را به شکل داستانگونه به خاطر بسپارید. نیازی به حفظ کردن جوابهایتان نیست (البته بهتر است اصلاً اینکار را نکنید).

    3. برای موفقیت لباس بپوشید.

    لباسی برای آن روز آماده کنید که با فرهنگ آن شرکت متناسب باشد و سعی کنید حرفه ای ترین ظاهر را برای خودتان بسازید. یادتان باشد همیشه بیش از اندازه خوب لباس پوشیدن بهتر از بد لباس پوشیدن است. سعی کنید تا حد امکان از وسایل جانبی و زیورآلات استفاده نکنید. همچنین درست قبل از زمان مصاحبه از کشیدن سیگار یا خوردن چیزی خوددارید کنید و حتماً مسواک و عطر بزنید.

    4. سر ساعت در جلسه مصاحبه حاضر شوید.

    برای دیر رسیدن سر جلسه مصاحبه هیچ بهانه ای جایز نیست. سعی کنید حداقل 15 دقیقه قبل از وقت تعیین شده حضور پیدا کنید تا کارهایی مثل پر کردن فرم استخدام و از این قبیل را زودتر انجام دهید. این زودتر رسیدن به شما این امکان را میدهد که کمی محیط شرکت را نیز بررسی کنید.

    روز قبل از مصاحبه، چند کپی اضافه از رزومه و مدارکتان تهیه کنید. اگر نمونه کار دارید، آنها را هم همراه خود ببرید. بردن کاغذ و خودکار برای یادداشت برداری را فراموش نکنید. همچنین دقت کنید وقتی سر جلسه رسیدید، تلفن همراهتان را خاموش کنید.

    5. اولین تاثیر را خوب بر جای بگذارید.

    یکی از مهمترین اصلها در مصاحبه های شغلی: مودب باشید و با هر کس که روبرو میشوید احوالپرسی کنید، از پارکبان گرفته تا مسئول پذیرش و فرد مصاحبه کننده. کارفرماها معمولاً کنجکاوند که تقاضادهنده ها چطور با اعضای شرکت رفتار میکنند و اگر برخوردتان با این افراد مغرورانه یا بیادبانه باشد ممکن است آن کار را از دست بدهید.

    وقتی نوبت به مصاحبه شما رسید، به خاطر داشته باشید که اولین تاثیری که بر جای میگذارید — یعنی حسی که در ثانیه های ابتدای برخوردتان به مصاحبه کننده منتقل میکنید — میتواند منجر به موفقیت یا شکست شما شود. با خوب لباس پوشیدن، سر موقع رسیدن، خوب ایستادن، لبخند زدن، ارتباط چشمی و … اولین تاثیرتان را خوب بر جای بگذارید.

    یادتان باشد که داشتن رویکردی خوب و نشان دادن علاقه و اشتیاق برای آن کار، ازجمله نکات مهم برای مصاحبه های شغلی است. تحقیقات نشان میدهد که مصاحبه کننده ها تصمیمات مهم دررابطه با استخدام افراد را در 20 دقیقه اول میگیرند.

    6. با اعتمادبه نفس، دقیق، متمرکز و رسمی باشید.

    وقتی مصاحبه شروع میشود، رمز موفقیت کیفیت و رسانش پاسخهای شماست. هدفتان باید ارائه پاسخهای دقیق، رسمی و صادقانه باشد. همچنین هدفتان باید این هم باشد که مصاحبه را به مرحله بعد ببرید، بنابراین باید حواستان باشد پاسخهایی بدهید که همه مهارتها، تجربیات و تواناییهای شما را به خوبی مطابق با نیازهای آن شرکت نشان دهد. نمونه های خوب از راهکارها و دستاورهایی که داشتهاید بیان کنید اما دقت کنید که پاسخهایتان باید کوتاه و دقیق باشد.

    با آماده کردن پاسخهای سوالات متداولی که در مصاحبه های شغلی پرسیده میشود، از ارائه پاسخهای طولانی و نامربوط که ممکن است باعث خسته شدن مصاحبه کننده شود، جلوگیری خواهید کرد. و آخر اینکه هرچقدر هم که فرد مصاحبه کننده به شما میدان دهد، هیچوقت درمورد کارفرما یا همکاران سابقتان بدگویی نکنید. این مصاحبه درمورد شخص شماست و همه تلاشتان باید این باشد که نشان دهید مناسب آن کار هستید.

    7. زبان بدن را فراموش نکنید، از عادتهای بد بپرهیزید.

    بااینکه محتوای پاسخهای شما در مصاحبه اهمیت زیادی دارد اما داشتن زبان بدن ضعیف میتواند آن کار را از چنگ شما درآورد.

    اشکال موثر زبان بدن: لبخند زدن، ارتباط بصری، فرم خوب نشستن و ایستادن، گوش دادن فعال و حرکات سر.

    اشکال نادرست زبان بدن: قوز کردن، نگاه کردن به دوردست، بازی کردن با خودکار، بازی کردن با موها، دست زدن به صورت، جویدن آدامس، زیر لبی حرف زدن.

    8. سوالات خوب بپرسید. تحقیقات نشان میدهد که کارفرما با میزان سوال کردن تقاضادهنده های کار در مصاحبه، به علاقه آنها به گرفتن آن کار پی میبرند. درنتیجه، حتی اگر فرد مصاحبه کننده شدیداً درگیر توضیح دادن درمورد نیازهای کاری خودشان بود، شما باید چند سوال از او بپرسید. اگر باهوش باشید از قبل سوالاتی را آماده میکنید و اگر در حین مصاحبه نیز سوالاتی به ذهنتان رسید، از او بپرسید.

    9. ابتدا تواناییهایتان را به معرض فروش بگذارید و بعد معامله را تمام کنید.

    ضرب المثلی درمورد مصاحبه های شغلی میگوید، کارآمدترین تقاضادهنده معمولاً همان کسی نیست که استخدام میشود. این یعنی کسی که استخدام میشود کسی است که بیشترین تلاش خود را برای پاسخ دادن به سوالات مصاحبه کننده به کار گرفته و سعی میکند تا جایی که در توان دارد تواناییهای خود رابه او نشان دهد.

    بعضیها مصاحبه های شغلی را مثل فروش میدانند. شما فرد فروشنده هستید و محصولی که میخواهید به فرد مصاحبه کننده بفروشید، تواناییتان برای برآوردن نیازهای سازمان و شرکت است. کم کم که مصاحبه کمی جلوتر رفت، درمورد قدمهای بعدی در روند استخدام و مدت زمانی که آنها برای تصمیمگیری درمورد استخدام نیاز دارند سوال کنید. اگر کاری که برای آن تقاضا دادهاید درمورد فروش است، میتوانید خشونت بیشتری نشان داده و در آخر از او بخواهید که کار را به شما بدهد.

    10. حضوراً، از طریق ایمیل یا نامه از فرد مصاحبه کننده تشکر کنید.

    همانطور که در نکات بالا برایتان عنوان کردیم، ادب و احترام در مصاحبه اهمیت بسزایی دارد. درنتیجه، اهمیت تشکر کردن از افرادیکه با شما مصاحبه میکنند جای تعجب ندارد. ابتدا در همان جلسه مصاحبه از فرد مصاحبه کننده تشکر کرده و پس از آن ایمیلی برای قدردانی از او بفرسید. البته این کار تضمین نمیکند که حتماً آن کار را میگیرید اما مطمئناً باعث خواهد شد نسبت به آنهایی که این اصل مهم را رعایت نکرده اند اولویت داشته باشید.

    نکته آخر : موفقیت در مصاحبه های شغلی نیاز به تحقیق، تمرین و پشتکار دارد. هرچه تلاش بیشتری برای آماده سازی خود قبل از مصاحبه به کار گیرید، برای گرفتن شغل مورد نظرتان موفقیت بیشتری خواهید داشت، مخصوصاً اگر این 10 نکته را به درستی رعایت کنید.


  
  

میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96


 

  • میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96

    میهمان امشب دورهمی / جمعه 18 اسفند ماه 96

    به گزارش سایت دلنا با مهمان دورهمی چهار شنبه 23 اسفند ماه 96 معرفی کنیم …..

    میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96

    میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96

    تاریخچه دورهمی( میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96) :

    دورهمی یک برنامه تلویزیونی بسیار زیاد با کارگردانی مهران مدیری است که از 27 اسفند 1394 در شبکه زیبا نسیم پخش می‌شود. اول مهراب قاسم خانی کارگردانی این برنامه تلویزیونی را بر عهده داشت ولی بعداً به علت مشکلات از قسمت 13 به بعد مهران مدیری کارگردانی را بر عهده گرفت. این مجموعه، اواسط پاییز سال 94 تولید شد. هدف ارائه کننده ها، ارائه یک مجموعه تلویزیونی با اسلوب متفاوت نسبت به سایر برنامه تلویزیون بوده‌ است.

    دورهمی برنامه ای عظیم است که در هر قسمت 300 نفر از افزاد که طی یک دعوت برای حضور در برنامه ثبت نام می‌کنند، به تماشای بازی بازیگران می‌نشینند.

    سری چهارم ( میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96 )

    سری اول تا سوم این برنامه گذشته است

    ولی سری چهارم دورهمی از آذر ماه 96 در شبکه نسیم شروع شده است . در سری چهارم دو بازیگر (سیامک انصاری) و (مه‌لقا باقری) بیرون رفتند ولی سروش جمشیدی (قیمت ) در گروه باقی ماند و یک بانو اضافه شد (سحر ولدبیگی)

    زمان پخش ( میهمان امشب دورهمی / چهار شنبه 23 اسفند ماه 96)

    چهارشنبه. پنجشنبه. جمعه ساعت 23

    بازپخش روز بعد ساعت 3 بامداد، 7 صبح، 11 صبح و 5 بعد از ظهر

    روش شرکت در برنامه دورهمی سری چهارم :

    برای شرکت سه راه وجود دارد که میتوانید ثبت نام کنید ولی اینستاگرام به علت تکمیل ظرفیت فعلا بسته شده است

    1- صفحه اینستاگرام «دورهمی» «Dorehami»

    2 – کانال تلگرامی «Avvalmarket_Official»

    3- کد ستاره سه مربع

    میهمان دورهمی کیست:

    مهمان چهارشنبه : ابوالحسن تهامى نژاد

    مهمان پنج شنبه : به زودی

    مهمان جمعه : به زودی


  
  

مناسبترین سن اهدای خون در کشور


 

  • مناسبترین سن اهدای خون در کشور

    سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: سن اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال است و آقایان در سال 4 بار و خانم ها 3 بار می توانند خون اهداکنند، به شرطی که وزن آنها بالای 50کیلوگرم باشد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر بشیر حاجی بیگی با اعلام اینکه طی 11 ماه سال جاری سه میلیون و 334 هزار و 715 واحد خون و فرآورده های خونی شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است، گفت: میزان توزیع گلبول قرمز فشرده یک میلیون و 820 هزارو 335 واحد  و میزان پلاکت توزیع شده 876 هزار و 962 واحد بود. همچنین در این مدت 637 هزار و 418 واحد پلاسما در بیمارستان ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

    وی در مورد گروه های خونی اهدایی در کشور، اظهارداشت: سه درصد از خون های اهدایی از گروه A منفی و 27 درصد A مثبت بود. همچنین دو درصد از خون های اهدایی از گروه B منفی و 21 درصد B مثبت ، یک درصد این خون ها از گروه AB منفی، و 7 درصد AB مثبت، درصد از گروه O منفی و 34 درصد بقیه متعلق به گروه O مثبت بوده اند.

    حاجی بیگی افزود: 89 درصد خون های اهدایی از گروه های مثبت و 11 درصد بقیه از گروه های منفی بوده اند.

    وی گفت: همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کم می شود و مراکز انتقال خون با کاهش ذخایر خون و فرآورده های آن مواجه می شوند در کلانشهرها به خاطر ارجاع بیماران و افزایش عمل های جراحی به خصوص در روزهای پایانی سال این کاهش محسوس تر است.

    حاجی بیگی از شهروندان خواست تا هنگام اهدای خون کارت ملی همراه داشته باشند.

    وی تاکید کرد: سن اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال است و آقایان در سال 4 بار و خانم ها در سال 3 بار می توانند خون اهداکنند، به شرطی که بیش از 50 کیلو گرم وزن داشته باشند.


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >